Zpět

Historické vlaky v Českém ráji

Rosnička - T334.0866

Rosnička - T334.0866 Rosnička - T334.0866 Rosnička - T334.0866


Jízdní řád



Červenec

StaniceTamZpět
Turnov9:5012:17
Dolánky9:5712:11
Malá Skála10:1712:02
Líšný10:2311:57
Železný Brod10:3311:49
Semily10:4511:34
StaniceTamZpět
Turnov13:4716:27
Doubí u Turnova13:5816:19
Sychrov14:0816:12
Sedlejovice14:1316:06
Hodkovice n.M.14:2815:58
Rychnov u J.n.N14:4415:46

Srpen

StaniceTamZpět
Turnov9:5012:17
Dolánky9:5712:11
Malá Skála10:1712:02
Líšný10:2311:57
Železný Brod10:3311:49
Semily10:4511:34
StaniceTamZpět
Turnov13:5216:18
Turnov město13:5916:11
Karlovice-Sedmihorky14:0816:02
Hrubá Skála14:1715:56
Borek pod Troskami14:2315:46
Ktová14:2715:41
Rovensko pod Troskami14:3015:37

Jízdné


Turnov - Rovensko p. T. - Turnov
Jednosměrné jízdné
Turnov30/3050/3050/3050/3070/3070/50
50/30Turnov m.30/3050/3050/3050/3070/30
70/5050/30Sedmihorky30/3030/3050/3050/30
70/5070/5050/30Hrubá Skála30/3030/3050/30
70/5070/5050/3050/30Borek p. T.30/3030/30
100/7070/5070/5050/3050/30Ktová30/30
100/70100/7070/5070/5050/3050/30Rovensko p. T.
Zpáteční jízdné


Turnov - Semily - Turnov
Jednosměrné jízdné
Turnov30/3050/3070/5070/5070/50
50/30Dolánky30/3050/3070/5070/50
70/5050/30Malá Skála30/3050/3070/50
100/7070/5050/30Líšný30/3070/50
100/70100/7070/5050/30Železný Brod50/30
100/70100/70100/70100/7070/50Semily
Zpáteční jízdné

Zlevněné jízdné za zlomkovou čarou platí pro děti 3-13 let, ZTP a ZTP-P.
Celodenní zlevněné jízdné 150,-/100,- Kč, půldenní rodinné jízdné (2+1) 220,- Kč, celodenní rodinné jízdné (2+1) 400,- Kč.
Děti do 3 let jedoucí zdarma nemají nárok na sezení.
Jízdní kolo a pes 30,- Kč/den. Kočárky zdarma.
Platba možná pouze v hotovosti.

Technické údaje lokomotivy



Pro lehkou až středně těžkou posunovací službu vyvinula ČKD v roce 1959 prototyp lokomotivy T324.0. Lokomotiva byla podrobena důkladnému zkušebnímu provozu a na základě poznatků z provozu a údržby byly provedeny konstrukční změny. Jako řada T334.0 se lokomotiva začala vyrábět v roce 1961. Po ČKD probíhala výroba i v Tatře Smíchov, SMZ Dubnica nad Váhom a výrobu uzavíraly v roce 1973 TS Martin. Celkem bylo vyrobeno 596 kusů této řady, z nichž drtivá většina byla určena pro průmysl. Do lokomotiv byl použit motor 12 V 170 DR, používaný například i v motorovýchvozech M262.0. Přenos výkonu je Wproveden pomocí hydrodynamické dvouměničové převodovky s redukcí jízdních režimů. Přenos kroutícího momentu je pomocí kardanových hřídelů na nápravové rozvodovky a převodovky. Lokomotiva T334.0866 byla vyrobena v roce 1969 v TS Martin. 1. 12. 1969 absolvovala technicko-bezpečnostní zkoušku a následně byla 4. 12. předána do provozu v podniku Svit v Otrokovicích. Jejím posledním působištěm byly České lupkové závody v Novém Strašecí. Odtud byla lokomotiva převezena do Turnova a postupně probíhají práce pro zajištění jejího spolehlivého provozu.


Vozy Balm



Kvůli velkému nedostatku přípojných vozů bylo v roce 1958 rozhodnuto o výrobě prototypu vozu Balm, který vycházel z právě vyvíjeného motorového vozu M240.0. Od roku 1958 do roku 1969 vyrobila Vagonka Studénka 711 vozů Balm a 30 poštovních vozů BFalm. Vozy byly na svou dobu velmi moderní, byly vybaveny dvěma vytápěcími agregáty a zářivkovým osvětlením. Díky čelním panoramatickým oknům jsou vozy vhodné pro turistické a výletní vlaky a jsou proto cestujícími často vyhledávány.


Vůz Balm

Tipy na výlet



Na vymezených nádražích se lze svést historickými autobusy. Jízdní řád a další informace naleznete v tomto odkazu.